tYsT sOm En MuS

Jag har verkligen försökt vara tyst om Iris sovvanor pga rädslan att om jag säger hur ofantligt bra hon sover så kommer det garaterat att ändras. Och så rätt jag hade!!! I lördags pratade jag med en kompis mamma och råkade nämna hur bra Iris sover.

I morse vaknade Iris ca 04.30. Väckte mig genom att ligga och känna (läs: klösa) mig i ansiktet! Hon vägrade somna om så innan klockan 06.00 hade jag hunnit stryka och hänga upp gardiner i vardagsrummet, vattnat blommorna, kissat hunden, pussa pappan hej-då (han for till Göteborg för att jobba i tre dagar) och ätit frukost. Vid 06.30 blev liten trött och jag la henne i sängen där hon somnade direkt. Till skillnad från mig!

Så jag fortsätter i samma anda. Kokar tuttarna. Bloggar. Gäspar. Men vet att om jag lägger mig nu och somnar så kommer jag att ha skallebank när jag vaknar.



Ha en bra dag allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0