KuL MeD BoKStÄvEr

För 2 somrar sen på en auktion ropade vi in en fyndlåda med barnsaker. Däri låg det bla en rätt stor kartong med plastbokstäver i olika kulörer och storlekar. Då kände jag, vad sjutton ska vi med dessa till?! I förrgår kom jag på att de låg i garderoben i Noahs rum.



Noah är väldigt intresserad av bokstäver så jag gav dem till honom och vi började att ljuda och hitta på ord som började på den bokstav han plockade upp.

N som i Noah
P som i Pappa
A som i Alfred
F som i Frida
C som i Cykel

Så hittade han ett E och så frågade vi honom: E som i....?
Klockrent kom det ERSÄTTNING! ur hans mun. 

Ibland förvånar han oss rejält. Ersättning?! Hur fasen kunde det vara första ordet han kom på på E???
Vi ger inte ersättning och pratar sällan om det. Men from nu så är det E som i Ersättning.


Kommentarer
Postat av: Lina

Haha! Gullefjunet!

2012-05-13 @ 13:08:27
Postat av: Amanda

kul, sånna hade jag då jag var barn! :) Kram

2012-05-13 @ 15:16:35
URL: http://amandasahlman.blogspot.com
Postat av: Susanne J

Haha de är väl för söta barn :)

2012-05-13 @ 19:26:43
Postat av: Sofi

Haha!! Han tycker nog att ni är skyldiga honom något... kräver ersättning! ;-)

2012-05-14 @ 08:00:42
Postat av: Ella & Puma

Klok kille :)

2012-05-14 @ 19:25:28
URL: http://ellapuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0