aLlt GÅr oM mAn ViLL

Ikväll lyckades Pappan få på Iris en jamas i storlek 56. ;-)
Hon som snart går in i storlek 74. Men finns bara viljan så går det mesta!



Mamman är sjuk. Ynklig och sjuk. Har feber, vilket jag inte haft på säkert 10 år. Ont i ögonen får jag när jag har feber, och ont i kroppen. Mycket. Blä. Det ÄR synd om mig nu. Bara så ni vet.

Men dagen har funkat trots feber. Detta pga av att bästaste svärmor varit hos oss hela dagen.
Hon har putsat alla våra fönster. Dammsugat så gott som hela huset och vikt tvättberget som blivit av 1½ veckas avsaknad av ork för tvättvikning. Dessutom har hon tagit hand om Noah medan hon gjort allt detta! Tack, tack, tack!!! Kan inte säga det nog. Ofantligt mycket värt.


Storebror lär Iris nya saker hela tiden (säger han själv) men han förstår inte riktigt varför det tar så lång tid för Iris att lära sig att krypa! Sötproppen våran!

Kommentarer
Postat av: Lina

Det är klart det är synd om dig. Feber är inte kul alls.



Bästaste mamma. Hon är snäll hon:)



Iris har den bästa av storebröder. Han brås på far sin där.

2012-05-12 @ 08:51:14
Postat av: Jonna

Världens finaste/sötaste barn. Det har ni gjort väldigt bra. Jag har likadana gummisnoddar från US, men bara svarta. Vad kul med färger. Kommer inte ihåg när vi hade tofsar på Freja, känns som evigheter sen.

Men mina kan vara goa ibland också ;p

Självklart är det synd om dig när du är sjuk, varför skulle det inte vara? Alltid synd om alla andra och jag önskar jag kunde få vara där du är. Inte sjuk, men få tycka synd om mig ibland...

Kramar

2012-05-12 @ 11:33:09
URL: http://frejasliv.se
Postat av: Mamman

Jonna, Jonna, Jonna... Jag hoppas och önskar att Freja snart blir så pass frisk att ni kan slappna av lite mera. Bara vara. Oroa er för magsjuka och dunderförkylningar. Sånt som man "ska" oroa sig över när barnen är små. Inte återfall och dåliga blodvärden. När jag läser din kommentar får jag en klump i magen. Här sitter jag och klagar över 38.6 i feber i en dag... osså vet jag vad ni gått/går igenom med Freja. Leukemi. Vad är en dags feber i jämföreslse?! Kram.

2012-05-13 @ 09:33:05
Postat av: Susanne J

Krya på dig Frida!

2012-05-13 @ 19:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0