bAD & tRäNiNg

Det är ungefär vad det går ut på för våra barn just nu.
Iris tränar, tränar och tränar lite till. Står rätt stadigt och släpper ibland båda händerna för att dunsa ner på blöjan efter nån liten sekund. Hon klättrar där helst hon hittar nåt att klättra på.

  
Hon har absolut kommit in i en separationsfas där hon börja upptäcka att jag och hon inte lever i symbios. Hon protesterar högt när jag sätter ner henne på golvet. Gåstolen har vi förkastat. Hon skrek direkt vi satte ner henne där. Hon vaknar flera ggr varje natt och skriker panikartat. Lillgumman våran.
 
Noah den lille spjuvern. Han vill bada. Bada, bada, bada. Förståeligt. Det är både kul och mysigt. Men det lämpar sig kanske inte riktigt alltid. Tex när det regnar eller vi är påväg bort på nåt äventyr.


Pappa och Noah i poolen <3
Det är såååå skönt att pappan fick semester mitt i värsta treårstrotsen!
Den är så gott osm bortblåst nu nämligen. Vi har fått tillbaka vår goa, trevliga kille om än det kommer lite trots nu och då.Mer sällan än ofta.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Det där nattskriket? Nellie har gjort precis likadant... om än det är extremt sällsynt nu, så höll hon nog på så tills hon blev 2 år. I Iris ålder, flera gånger per natt. Sedan avtog det och är numera väldigt sällsynt. Har funderat om det är mardrömmar. Skönt att veta att fler barn gör likadant. Men jag förstår att det är jobbigt. Man blir väckt (drygt) samtidigt som man funderar på orsakerna till varför de små stackarna skriker så hemskt.

2012-07-14 @ 15:51:27
Postat av: Jonna

Isac hade något som kallas för nattskrik. Vet inte när det började med jag vet i alla fall garanterat att han slutat innan Freja. Han drack ju välling på nätterna och vaknade 03 för att gå upp, allt slutades när hon föddes. Ingen aning om varför. Men jag är otrooligt tacksam för det!!
Sen har vi ju lilla Freja. Hon vaknar flera gånger per natt, henne kan vi ställa klockan efter. Gallskriker. Spelar ingen roll vad vi gör, lägger henne, ger saften, tröstar, ger närhet. Inget funkar. Kan hon ha mardrömmar? Från vad?? Det har typ jämt varit så här, och hon verkar inte ha det jobbigt på sjukhuset. Hon är ju jätteduktig. Har hon ont?? Vad handlar det om lixom. Jag längtar såå efter hon börjar prata och kan förklara allt som händer.
Iris är ju så go att man bara vill komma och snusa/äta upp henne <3

2012-07-14 @ 21:31:07
URL: http://frejasliv.se
Postat av: Jonna

ps
vi flyttar till strängnäs i höst
ds

2012-07-14 @ 21:31:55
URL: http://frejasliv.se
Postat av: Mamman

Jag skulle tro att det är mardrömmar. Att de ff är halvsovande när de panikskriker så. Kvar i drömmen men på väg att vakna. Iband när Iris blir sån så tar det rätt lång tid innan man lyckas väcka henne, och direkt hon vaknar så är hon ok igen. Vad de drömmer om när de är så pass små har jag ingen aning om. Det kanske inte behöver vara (för oss) så stora grejer?! Hoppas iaf att det är snabbare övergående än det verkar ha varit för era tjejer... Man tycker ju så synd om dem.

Jonna: GRATTIS!!! :-)

2012-07-14 @ 23:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0