frÅN BloBBa tiLl?

Har länge gått och tänkt att jag måste ta tag i mina ca 13 kg gravidkilon som jag har kvar tills jag är på min målvikt. Efter påskhelgens frossande i godis och mat och Steves goda muffins som fyllde upp frysen så kändes det som ett måste! Jag tog tag i det och tog bort alla sötsaker och drog ner på maten, men äter ff bra mat och bra mängd tyckte jag.

Andra natten efter jag börjat vaknade Iris 6 (!!! !!!) ggr för att amma. Tillväxtperiod försökte jag intala mig själv. Hjärnan sa nåt annat. Igår kväll fick jag amma henne en gång i timmen tills vi gick och la oss (från 20.00-00.00) och så har hon ammat 3 eller fyra ggr inatt. Ohållbart.

Blir lite lessen.
Vill inte se ut som en fettblobba till sommaren, men jag vill heller inte prioritera bort amningen för min "vanity".
Vi har ju börjat med smakisar, men jag vill inte ge henne ersättning/välling i flaska. Det var ju pga det som  Noah prioriterade bort amningen vid 7 månaders ålder. Jag vill fortsätta att amma längre än så.

Så... då återstår det väl bara att börja röra på sig MASSOR så jag gör av med det jag tar in på det sättet, istället för att minska intaget av mat. Och hoppas att Iris är nöjd och glad! Men det känns inte som att det kommer att göra undervärk för min vikt, så det blir väl att vara blobba i sommar. *SUCK*

Tur att vi har egen pool!

Svammel, svammel, svammel. Över och ut.


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Klart du ska låta ammningen gå först! Men vill verkligen rekomendera viktväktarna. Ammar ju bara och ger inget tillägg, bara nån tsk smakis ett par gånger i veckan.

Har gått ner från 70kg till 63,6 på fyra veckor och det är lätt! Äter som vanligt men mindre fett o lite mindre portioner. Har bara tre kg kvar nu , sen att kroppen ser ut som en bulldeg är en annan femma :P Kram på dig!

2012-04-14 @ 08:35:50
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Sofi

Tänk på att amningen tar bort kilon också! Som en bekant som är förlossningsläkare sa; "Lycka till att träna bort de kilon som satt sig på höfterna! Där är amning i särklass bästa bantningsmetoden!" Vi litar stenhårt på honom tycker jag! Det gillar ju även Iris :-)

2012-04-16 @ 07:46:26
Postat av: Mamman

Men saken är den Sofi, att med den kosthållning jag har just nu så tar amningen inte bort ett gram alls. Varken på höfter eller mage, rumpa eller lår.

2012-04-16 @ 08:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0