Veckans bäbis <3

Idag var det så dags för barnmorskan igen.
Det är trevligt. Vi kommer bra överens med vår bm. Hon kan vara lite nojig eller egentligen för nogrann ibland, men eftersom vi hade henne även när vi väntade Noah så börjar det kännas som att vi kan henne lite bättre. Efter att jag berättat hur det är med "mensvärk" från och till och de kraftigare sammandragningarna som får mig att faktiskt måsta luta mig framåt över magen för att de gör ont så tittade hon på mig och sa "ÅK IN!". Efter lite om och men så fick jag henne att förstå att om det inte är nåt jätteallvarligt så vill jag inte åka in igen. Nästa gång vill vi ha med bäbis hem!

Så nu har jag lovat bm att jag ska ligga i sängen och spela spel på iPhonen, läsa eller se på TV i två veckor.

Alla värden var bra. SF-kurvan hade planat ut sen förra gångens kraftiga uppsving. Skönt.
Hon hade lite svårt att bestämma sig för om bäbis var fixerad eller inte så hon gjorde även en vaginal undersökning för att känna lite bättre. Det slutade med att hon skrev lite ruckbart i journalen.

 

Vecka 36
SF-mått: 35
Hjärtljud 128
HB: 125
Blodtryck: 123/79
Viktuppgång: 16 kg


(Och nej Ingunn... jag har inte fått några bristningar. Bilderna är inte retucherade!)

Kommentarer
Postat av: Sussi

Åh fin magen! :-) Undrar verkligen vem som gömmer sig där inne. Va skönt me bra hb! Jag hade typ kring 90-100 oavsett hur mkt järn tabletter jag åt.

kram

2011-10-08 @ 00:12:25
Postat av: Frida

Tack Sussi! :-)

Hade ju hellre haft det som du... bäbis på utsidan! ;-) Men vår tid kommer nog snart med. Tror inte det kommer att dröja allt för länge innan det inte går att hålla bäbis kvar där inne i govärmen.

2011-10-08 @ 18:38:02
URL: http://elskebarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0