Lite ont i mammahjärtat gör det allt

Jag har ont i mammahjärtat. Inte mycket, men lite.
Anledningen är att Noah konstant testar mig just nu.
Vet ju vad det beror på. Men iaf.
2 år gammal och en mamma som inte varit allt för närvarande de senaste månaderna pga alla sammandragningar. Är rätt övertygad om att det mest troligt kommer att bli värre när bäbis kommer med, så det är väl bara att gilla läget. Men jag gillar det inte riktigt.

Ikväll blev det så väldigt tydligt.
Eftersom att Noahs förberedelser för kvällen handlar en del om lyft, avklädning, påklädning och dylikt så har det automatiskt blivit så att pappan tar de bitarna varje kväll. Inklusive att stoppa Noah isäng och den sista som säger gonatt. Det funkar klockrent varje kväll. Ikväll skulle dock pappan iväg till en kompis vid läggdags och jag tog läggningen... eller försökte.
Snacka om en 2-åring som testar mig till max. Jag la Noah vid 19.25. Pappan kom hem ca 20.15, och precis när han kommer in genom ytterdörren går jag in till en klarvaken Noah och lägger honom och släcker lampan (som han envisas med att tända) för 8:e gången! *suck*

Behöver jag säga att den gravida sjökons tålamod inte var det bästa, och att hon är glad för att pappan kom?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0