25 dagar till BF

Idag är det 25 dagar kvar till beräknad förlossning.
Jag var beredd på förlosning när vi åkte in i onsdags.
Imorgon är dag 36+3. Den dagen i graviditeten som Noah föddes på.
Jag börjar bli lite övervänt. Faktiskt. Trots att jag inte borde.
Bara för att Noah kom tidigt behöver ju inte denna bäbisen göra det.
På förlossningen vill de att jag ska behålla bäbis inne i magen iaf tills jag gått till 37+0.
Det är på fredag denna kommande veckan. 5 dagar till.
Kan inte bara bli som med Noah, att vattnet går och plötsligt sitter jag där med värkar var 3:e minut?
Inte som det är nu. Sammandragningar som gör ont med jämna och ojämna mellanrum.
Inget som håller i sig några längre stunder.
Fast jag kan nog sätta igång förlossningen om jag vill tillräckligt mycket.
En skogspromenad och en färdknäpp på det så tror jag vi kör igång.
Vågar jag? Vill jag? Ska jag tänka på mig själv eller bäbisen i magen?
Bäbis mår ju bäst av att vara kvar i magen.
Jag skulle må bra av att träffa bäbis och slippa alla sammandragningar.
Och allt tråkigt med att ligga inne i soffan/sängen dygnet runt.

Kom igen vattnet!
Gå bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0