Tvåbarnmammans nattbestyr

Iris har fått ett återfall. Av ont i magen.
Igår kväll hade hon så ont så ömsom låg hon spänd som en båge eller så med knäna uppe under hakan samtidigt som hon grinar illa. Lillgumman. Tycker så otroligt synd om henne. Jag trodde att det skulle bli bättre av att få bajsa, men det ser inte så ut. Det blev en halv natt sittandes i soffan för mamman och liten Iris. Hon sover nämligen enbart i upprätt läge mot mitt bröst, på vänster sida. Aldrig höger.

Vid 02.30-tiden vaknade jag av att Noah grät helt hysteriskt i andra sidan av huset. Jag la försiktigt ner Iris i soffan och kikade in i vårt sovrum. Pappan sov som en stock. Bra iofs för han ska ju upp och jobba. Kilade in i Noahs rum och han satt upprätt i sängen och grät väldigt hysteriskt. Jag försökte fråga honom varför han var lessen men han svarade inte så jag höll honom nära mig och strök honom över huvudet. Lillgubben våran. Tillslut slutade han snyfta och jag la ner honom i sängen igen. Han fortsätta sova.

Bär över Iris till vår säng, liggammar och somnar trött innan ens Iris ammat färdigt.

Det här måste ändå klassas som en hyfsat okei natt iaf.
Hoppas dock att kommande natt innehåller lite mera kvlitetssömn och två barn som inte har ont eller drömmer mardrömmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0