Sköna söndag...

... eller söndag och söndag. Vi har ju onsdag. Fast det känns som söndag. Alla mellandagarna skulle kunna vara söndagar. Jag trivs. Pappan är föräldraledig och hemma från jobbet. Noah är hemma från barnomsorgen. Iris och jag njuter till fullo av att få rå om våra killar dygnet runt!

Hade en härligt kväll igår (som alltid!) med främmandet från Obbola. De sov över i gipsrummet som Noah kallar det sen vi renoverade och pappan satte upp gipsskivor på väggarna. Numera är det ju röda härliga stora blommor på väggarna och inte gips.


Nellie (2,3 år) och Noah satt vid bordet när jag lagade lunch till dem och Dennis idag.

Nellie: börjar sjunga på "Björnen sover"

Noah i snäll ton: Ge dig då

Nellie vänder bort huvudet och fortsätter sjunga.

Noah med lite högre röst: "Ge dig då!"

Nellie ger Noah en arg blick och sjunger högre.

Noah med ännu högre röst: Ge dig!!!

Nellie tittar på Noah och börjar skråla i högan sky: BJÖRNEN SOVER, BJÖRNEN SOVER, I SITT LUGNA BO...

Noah klättrar ner från tripptrappstolen och går ut ur köket.


Gissa om det var svårt att hålla sig för skratt där jag stog och stekte korv?!

Kommentarer
Postat av: Susanne J

Haha de är väl för härliga :)

2011-12-29 @ 09:38:55
Postat av: Ulrika G

Underbara ungar:)

2011-12-29 @ 10:49:41
Postat av: Ingunn

Hehehe, herlig!

2011-12-29 @ 13:55:13
Postat av: Sofi

INTE MITT BARN!! hahahahahaha! Hon skulle väl aldrig göra sådär.. kan jag inte tänka mig. Hon gör ju alltid som hon blir tillsagd. (läs: NOT!)



Tack för senast! Mycket trevligt! Hoppas Pinnen hämtat sig från Dennis och Nellies fanatiska intresse! ;-)

2012-01-02 @ 09:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0