Pepparkaksbak med mormor

Idag var vi bjudna till pepparkaksbak hos mormor. Alfred och mostern var oxå där.
Noah som är en van degare tyckte att det var jätteroligt och med hjälp av bästa mormorn så lyckades han göra både hjärtan, stjärnor, grisar och änglar.


Koncentreration på hög nivå


Lycka när ängel-mönstret är kvar i degen efter Noah tagit bort formen


Mormorn hjälper Noah att lägga en stjärna på plåten


4 x koncentration


Pepparkaksgubbar emellan ;-)



Tack mormorn, mostern och Alfred för en bra dag!
Roligt initiativ från mormorn och vi hoppas det blir en tradition att varje år baka pepparkakor och kanske bygga pepparkakshus.


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, jag gillar Alfreds öron under mössan. Det ger den rätta känslan! Bakade med William i fjol, men det blir mest mamman som fick baka. Vet inte om jag ids i år. Vi bakade lussebullar tillsammans i går. Eller han hjälpte mig med degen, sen fick jag som tur var göra resten själv. Han plockade ihop alla bullformar som jag hade ställt ut dock, så pappan fick rycka in och ställa upp alla igen :)

2011-12-04 @ 12:21:50
URL: http://lillafamiljenlindstrom.blogspot.com
Postat av: Frida

Noah gillar att "dega" och har tålamod att sitta ganska länge, så när mormor hjälpte honom med att göra pepparkakor så gick det riktigt bra. Han gjorde nästan en hel plåt.

2011-12-12 @ 10:09:19
URL: http://elskebarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0