Dopet av Thea

Idag var vi på Dop i Bygdeå kyrka. Det var våra kompisars dotter Thea som skulle döpas.
Direkt vi kom in i kyrkan och hade satt oss frågade Noah: Har du en godis till mig, pappa?
Både Chrille och jag tittade frågande på honom och på varandra. Godis? Hela dopet fortsatte Noah att prata om godis och tittade på golvet om det hade ramlat ner nåt godis osv osv. 

(Pling! sa det i både pappan och mammans huvud. Noah hade varit med mormor i kyrkan på första advent och det bara måste vara så att hon hade med sig lite nödproviant om Noah skulle tycka att det var tråkigt i kyrkan!) 


Lillasyster Thea i dopklänning hållen av pappa Anton och brevid står mamma Jenny med dopljuset

 
vä: Anton och Thea
hö: Noah i sina finkläder

 
Jag scrapade ett Dopkort till lillfröken och jag blev riktigt nöjd.


Det här är var Iris gjort idag... sovit.
Hon var lite tjärmig på morgonen men sen sov hon från att vi satte henne i bilen påväg till kyrkan, i kyrkan, i bilen till Norums Bygdegård där Dopfikat hölls, hela dopfikat och hela vägen hem. Och som om inte det vore nog så fortsatte hon sova hemma med. Inte förrän mamman stoppade första tuggan med mat i munnen började hon göra sig påminnd om att hon faktiskt oxå ville ha mat.


Kommentarer
Postat av: Lina

Så stilig Noah var:) och lilla tröttfisen med såklart.

2011-12-12 @ 09:31:23
Postat av: Jenny

Hej! Tack för igår! Går det bra om jag lånar bilderna på oss?

2011-12-12 @ 10:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0